Rejestr Danych Kontaktowych - łatwiejszy kontakt Urzędu z Obywatelami
Rejestr Danych Kontaktowych - łatwiejszy kontakt Urzędu z Obywatelami
2020-08-07
Od grudnia 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji - w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP) - uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków przekazując swoje dane kontaktowe tj. numer telefonu komórkowego lub/i adres e-mailowy. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.
Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).
Dane kontaktowe można przekazać na dwa sposoby: przez internet - www.gov.pl - (potrzebujemy wtedy profilu zaufanego lub e-dowodu, które pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość) lub w Urzędzie Gminy w Rzezawie, pokój nr 10 (USC, Ewidencja ludności i Dowody osobiste).
Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).
Dane kontaktowe można przekazać na dwa sposoby: przez internet - www.gov.pl - (potrzebujemy wtedy profilu zaufanego lub e-dowodu, które pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość) lub w Urzędzie Gminy w Rzezawie, pokój nr 10 (USC, Ewidencja ludności i Dowody osobiste).
Czytano: 360 razy




























